ČÍSLO 2/2000
       Zřejmě to není špatný nápad, pouštět na některé akce dívky zadarmo. Pravděpodobně už jste slyšeli (alespoň v Praze) reklamy typu: "broskvičky do půlnoci vstup zdarma…prvních dvě stě roštěnek zadarmo…" a podobně. Zde předpokládám, že za broskvičku či roštěnku je považována každá dívka, že nikdo u vchodu neposuzuje, jestli se tahle holka opravdu dá považovat kupříkladu za roštěnku. Případně by je u vchodu ještě trochu naklepali.
      Zkrátka to není úplně nevychytané nechat sál (který má pár mega) naplnit broskvemi (alespoň pár kilo). Vlastně je to dobrá promotion mít sál a v něm holky. Návštěvnost je pak téměř zaručena. Přijde hodně děvčat, protože vědí, že to mají zadarmo a přijde hodně chlapců, protože vědí, že tam bude hodně holek když to mají zadarmo. To je také druhý důvod proč tam jdou holky. Vědí, že i kluci vědí že ony to mají zadarmo a že tam tedy přijdou, a protože jsou na ně zvědaví, tak se na ně přijdou podívat a to je právě zajímá, protože ony se na ně taky chtějí podívat, ale zároveň chtějí mít tu možnost říct, že tam šli protože to mají zadarmo, aby prostě klukům přímo nemusely říkat, že jsou na ně taky zvědavé. To by totiž u kluků trochu ztratily a oni by příště třeba už nepřišli a je by to tam samotné zas tak nebavilo, i když to mají zadarmo. Doufám, že se ještě orientujete.
      Přemýšlel jsem jestli by to fungovalo i obráceně, kdybychom třeba s kamarády na Deltě udělali party s reklamou: "týpci neplatěj…" nebo tak něco, ale mám pocit že to by právě moc velký efekt nemělo. Právě proto, že by holky nemohly říct: "my jsme se sem šli jenom kouknout, když to máme volný". Ještě více nás ovšem pobavila představa uspořádání jakési Pedofil party (jakože …holky do dvanácti vstup zdarma…). To už jsem se ale poněkud odchýlil.
       Kladu si však ještě jednu otázku: Je toto sexismus? Samotného by mě to asi nenapadlo, ale vyprávěl mi kamarád, že nějaká jeho známá z Ameriky se tím (tedy volným vstupem pro dívky) cítila dotčena a řekla, že to je sexismus. Hm, možná to je sexismus pistolismus. (Ha ha…také se Vám stává, že čím déle sedíte u počítače tím jste vtipnější?) Každopádně mu to vysvětlila tak, že kluci (ti to totiž většinou organizují) pouštějí holky zadarmo, aby pak po nich mohli něco chtít! Zajímavé. Když kluci po holkách pořád něco chtěj, to je těžký. Ale možná se mýlím, třeba by si kdejaký chlapec řekl:       "chudák, ta musela platit, no po tý přece nemůžu už nic chtít…"
Mám problém. Teda trochu. Tento: nějaký můj hudební oblíbenec vydá album největších hitů. Možná si teď říkáte, že bych si to neměl tak brát. Ale o to nejde, jde o to, že na něm jsou například dvě nové nebo dosud nevydané skladby. To si mam jako za šest stovek koupit dvě písničky? Já vím, je to zremasterováno, digitálně, že ano, s barevnými obrázky, s texty a průvodním slovem autora ke každé skladbě, ale v podstatě jsou to jenom ty dvě písničky. No jo, to se ale mám smířit s tím, že je mít nebudu, zvlášť když jinak mám všechna alba? A teď jako na potvoru ještě na jednu z těch co nemám je nový klip! Proč firmy vydávají někdy hudbu tak nešikovně? A jak vůbec mohou vědět, že obě nové skladby které dotyčný umělec momentálně jen tak natočil, se stanou také takovými hity jakými byly ty ostatní na výběru? Kdyby byly vydavatelské firmy trochu chytřejší, tak nové skladby vydají až na interpretově příštím albu, já si ho koupím, bude jich tam víc, budu to mít všechno pohromadě a navíc ani tolik neutratím! Že je to nenapadne, co?
      A jaký máte problém Vy?

M a r d o š a